MOL csapat Tenisz Blog

Babos Tímea: Taktikusan játszottam, nagyon jól átláttam a szitukat

2014.01.24. 17:35 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

0000001Timi-Monterrey.jpgBabos Tímea számára jól zárult az év első Grand Slam versenye az Australian Open. A jelenleg legmagasabban jegyzett magyar teniszező egyesben ugyan az első fordulóban búcsúzott, de párosban a horvát Petra Martic oldalán a harmadik fordulóig jutott.

Timi már hazatért és elmesélte, milyen nehézségekkel kellett megküzdenie, amikor karácsonykor útra kelt. „Rettenetesen rosszul telt a karácsony utáni időszak. 25-én este repültem el, de aznapra sikerült „összeszednem” egy olyan vírust, melytől hatszor hánytam és infúziót kaptam” – mondta Timi a keserves indulásról.

Elárulta, edzője Nikola Andjelics el se akarta hinni, hogy így indul az ázsiai és ausztráliai túra. Ezek után nem meglepő, hogy Kínában két napig semmit nem tudott enni. „A meccs napjára jobban voltam, de mivel enni addig nem nagyon tudtam, a meccset fel kellett adni. Ezután jött egy tízórás út Sydneybe, ahol másnap már játszani is kellett. Jobban éreztem magam, de irreális lett volna, ha sikerül egyesben továbbjutni. Szerencsére mire a párosra került sor, már jobban voltam” – összegezte Timi a betegségével járó gondokat.

Hogy mennyire jól volt a párosra, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy a cseh Lucie Safarova oldalán megnyerték a 710 000 dollár összdíjazású versenyt. Mindezt úgy, hogy a döntőben a világelső Sara Errani, Roberta Vinci párost verték három szettben.

„Taktikusan játszottam, nagyon jól átláttam a szitukat. Abszolút magabiztosan, és számomra is meglepő, de rettenetesen jól szerváltam, jól adtam a returnöket. Ennek az eredménynek köszönhetően Melbournbe is magabiztosan mehettem” – összegezte Timi a Sydney-i tornagyőzelmet.

Az Australian Openen aztán egyesben hamar búcsúzott, párosban viszont ismét remek eredményt ért el. „Egyéniben nem játszottam úgy, ahogy párosban. Nincs meg azaz önbizalmam, hogy ugyanolyan szabadon tudjak játszani mint párosban. Abszolút egyenrangú ellenfél voltam, ha csak 10 százalékkal jobb vagyok, akkor én nyerek” – mondta azzal kapcsolatban, miért veszített egy hallatlanul izgalmas meccsen a szlovák Anna Karolina Schmiedlova ellenében.

Timi úgy érzi sokkal jobban kezeli a nyomást mint egyéniben, ami nyílván annak tudható be, hogy párosban már sokkal több sikert ért el. Úgy véli ez a legszükségesebb ahhoz, hogy egyesben is legalább olyan eredményes legyen. 

A magyar klasszis már korábban elmondta, az Australian Open az egyik kedvenc versenye, mégsem Melbourne a kedvenc ausztrál városa. „Melbourne is fantasztikus hely, de szerintem Sydney a világ legjobb városa. Fantasztikus öblök, éttermek, és rengeteg szórakozási lehetőség. Nagyszerű shopping helyek, jó időjárás, és roppant kedves emberek. Egyébként is szeretem Ausztráliát. De számomra mostantól Sydney az abszolút kedvenc”.

Timinek nem sok ideje van pihenni, hiszen csütörtökön már Párizsba repül, ahol a jövő héttől a 710 000 dollár összdíjazású Open GDF Suez versenyen vesz részt, majd Budapesten a FED Kupában szerepel, hogy február közepén már Brazília felé vegye az irányt, ahol előbb Rio de Janeiróban a Rio Openen, majd a Florianopolisban a Brasil Cupon lép pályára. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr995779815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása