MOL csapat Tenisz Blog

Babos Timi: A második félévben elindultam egy jobb úton

2013.12.25. 15:00 | MOL Csapat | Szólj hozzá!

timike.jpgBabos Tímea jelenleg itthon tartózkodik, de ez csak „átmeneti állapot”, hiszen karácsony másnapján már utazik Ázsiába. Először Kínában áll rajthoz, majd következik Sydney és az új szezon első Grand Slam-versenye, a melbourne-i Australian Open. Timi az elmúlt hetekben a nizzai teniszakadémián készült és saját bevallása szerint roppant hasznos volt az ott elvégzett munka, melynek gyümölcsét jövőre szeretné learatni.

„Az idei évemet röviden összefoglalva azt mondanám, jó és tanulságos év volt. Elég sok hullámvölgy volt benne, de örömtelinek mondható, hogy a Top 100-ban tudtam befejezni az évet. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, összességében egy stabil teljesítményt kellett nyújtani” – összegezte a 2013-as évet a világranglista 88. helyén álló magyar játékos.

Úgy véli elsősorban az év vége felé volt pozitív a teljesítménye, amikor jó játékkal sok meccset nyert. „A második félévben elindultam egy jobb úton. Teljesen más volt tavaly évvégén, hiszen nagy volt rajtam a nyomás, ráadásul betegen, fedett pályán, de hidegben edzettem. Idén Franciaországban voltam, és minden edzésen a napot láttam, nem a sátortetőt” – mondta a 20 esztendős klasszis, aki azt is elárulta, mivel testvére is itthon van, így még nagyobb a boldogsága.  

Korábban Timi édesapja úgy nyilatkozott, lánya jó átlagteljesítményt nyújtott, és ha jövőre is hasonlóan teljesít, valamint a Grand Slam versenyek jobban sikerülnek, akkor elégedettek lehetnek.

„Ausztráliában döntő szettben kaptam ki az első fordulóban a francia Mladenovicstól, úgy gondolom, ez belefér, azonban a Roland Garrost elszúrtuk, hiszen első várakozó voltam, és nem mentem olyan versenyre, hogy biztos legyen a főtáblán való szereplés. Wimbledon sajnos hamar véget ért számomra, míg a US Openen finoman fogalmazva rossz sorsolásom volt” – összegezte a négy nagy versenyen nyújtott teljesítményét Timi.

Timi úgy véli, ha sikerül akkora tapasztalatot szereznie, amit a vele egykorúak már szabadkártyás indulásokkal megszereztek, akkor a GS-tornákon is eredményesebb lehet. „Úgy vélem jó úton haladok, de még jövőre sem várom el, hogy hatalmas eredményt érjek el. Ha a folytatásban ilyen játékkal és felfogással tudok versenyezni, az jó lesz. Jelenleg úgy érzem minden nagyon szuper, boldog vagyok. Ha ezt a pályára is át tudom vinni az plusz 20 százalékot jelenthet. Idén sokszor szoros meccsen kaptam ki. Ha ez a húsz százalék hozzájön az idei teljesítményemhez, az én javamra dőlhetnek el ezek a szoros meccsek” – mondta Timi arról, mi kell ahhoz, hogy 2014 még az idei évnél is jobban sikerüljön számára.

Önkritikusan elismerte, az idei évben a Roland Garros és Wimbledon volt a mélypont, akkor nem találta a játékát, míg a legjobb időszakának a US Open körüli időszakot említette. Ez nem véletlen, hiszen az amerikai verseny előtt és után is páros tornát nyert, Szucsouban és Taskentben és a kínai versenyen egyesben is a negyeddöntőig menetelt. 

„Ha azt nézem, hogy akikkel idén játszottam, milyen eredményeket értek el, akkor akár 2-3 forduló is bennem lehet az év első jelentősebb versenyén az Australian Openen, aminek nagyon örülnék. De ugyanakkor megkaphatom az első fordulóban Serena Williamset is” – mondta azzal kapcsolatban mire lehet esélye januárban, illetve mennyi múlik egy esetlegesen szerencsésebb sorsoláson. 

A bejegyzés trackback címe:

https://molcsapat-tenisz.blog.hu/api/trackback/id/tr275707906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása